Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikuttajaksi
Sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistuksessa ja hyvinvointipalveluiden järjestämisessä korostetaan voimakkaasti asiakaslähtöisyyttä. Laadukkaat hyvinvointipalvelut edellyttävät kuitenkin asiakkaan ottamista osaksi niiden kehitystyötä. Enää eivät riitä asiakastyytyväisyyskyselyt, asiakkaiden kuulemiset palveluja suunniteltaessa tai yksittäisten kokemusasiantuntijoiden käyttö, vaan asiakkaille on annettava palvelujärjestelmässä myös tasavertainen kehittäjän ja vaikuttajan rooli.
"Asiakaslähtöiset hyvinvointipalvelut" antaa kehitystyön tekijöille tietoa siitä, kuinka asiakas voidaan ottaa osaksi palveluiden kehitystyötä. Teos esittelee erilaisia menetelmiä, joilla kehittäjäasiakkuutta voidaan vahvistaa, sekä käytännön kokemuksia palveluiden kehittämisestä yhdessä asiakkaiden kanssa.
"Asiakaslähtöiset hyvinvointipalvelut" on kirjoitettu sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamisen tueksi sosiaalialan sekä terveys- ja kuntoutusalan toimijoille. Se soveltuu myös oppikirjaksi ja opettajan oppaaksi.
* The description may refer to a different version of the product. Details mentioned in the description, such as accessories, may not be part of the product you have selected. For detailed information about the product you have selected, please refer to the feature list below.
Categories | |
---|---|
Coauthors | Anneli Pohjola & Asta Niskala ym. |
Co-authors | Edited by: Anneli Pohjola, Maarit Kairala, Asta Niskala and Hannu Lyly |
Title | Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikuttajaksi |
Keywords | asiakkaat, sosiaalihuolto, sosiaalityö, sosiaalipalvelut, sosiaalityöntekijät, osallisuus |