Gustaf Strengell : Nykyajan ilmoitusreklaami

€34.30
In stock
Only %1 left
SKU
P-NYKY-397BFC
See all options

NYKYAJAN ILMOITUSREKLAAMI on alaotsikkonsa mukaisesti tutkielma uudenaikaisen mainoksen olemuksesta. Tarkastelun kohdetta lähestytään sekä merkittävänä modernin yhteiskunnan, kulttuurin ja talouden ilmiönä että omanlaisenaan käyttötaiteena. Asian esteettisten ulottuvuuksien lisäksi käsittelyyn otetaan lukuisten esimerkkien (ja kuvien ja kuvatekstien) avulla etenkin ostohalun ja
-päätöksen psykologiset tekijät.

Alun perin 1924 ilmestynyt kirja on aikansa etevimpiin kuuluneen näkijän ja tekijän luomus. Yleistajuista ja myös kriittistä teosta siivittää halu auttaa ihmisiä kotiutumaan muuttuvaan maailmaansa. NYKYAJAN ILMOITUSREKLAAMI on antoisaa luettavaa myös tämän päivän kansalaisille ja visuaalisten alojen ammattilaisille.

Gustaf Strengell (1878--1937) oli sotienvälisen suomalaisen julkisuuden terävimpiä älyköitä. Hän oli arkkitehti, joka suunnitteli esimerkiksi Lappeenrannan kylpylän ja Tamminiemen, ja yhdyskuntauudistaja, joka piirsi edullisia huviloita Tapanilaan ja Kulosaareen, ja taideteollisuuden asiantuntija, joka toi maahan huonekaluja ja sisustustarvikkeita, ja museomies, joka varmisti Ateneumin kokoelmien kehittymisen, mutta hänen huomattavin panoksensa näkyi julkisessa sanassa. Runoilijana ja kuvataidekriitikkona aloittanut Strengell kirjoitti rakennus- ja muista taiteista aikakaus- ja sanomalehtiin, perusti DOMUS-taidejulkaisun (1930--1933) ja laati upean kirjasarjan STADEN SOM KONSTERVERK (1922) / KAUPUNKI TAIDELUOMANA (1924), HEMMET SOM KONSTVERK (1923) / KOTI TAIDELUOMANA (1923) ja BYGGNADEN SOM KONSTVERK (1928) / RAKENNUS TAIDELUOMANA (1929) (suomentajanaan yhtä lailla monitaitoinen arkkitehti-kirjailija Salme Setälä). NYKYAJAN ILMOITUSREKLAAMIn kääntäjä Ilmari Ahma (1884--1933) saattoi ensimmäiselle kotimaiselle kielellepääasiassa uutta kaunokirjallisuutta ja toimi Otava-kustantamossa johtotehtävissä.

* The description may refer to a different version of the product. Details mentioned in the description, such as accessories, may not be part of the product you have selected. For detailed information about the product you have selected, please refer to the feature list below.

More Information
Categories
AuthorGustaf Strengell
Co-authorsTranslated by: Ilmari Ahma
TitleNykyajan ilmoitusreklaami
KeywordsMainonta, Myynninedistäminen, markkinointiviestintä, propaganda, kulttuurikritiikki
☎ +358 40 541 9287 (weekdays from 8:00 to 15:00)
Copyright © Finlandia Kirja