Miten koulussa luetaan kaunokirjallisuutta? Mitä kirjallisuudentutkimus voi tarjota nuorille lukijoille? Millainen rooli äänikirjoilla voisi olla opetuksessa? Kuinka kirjallisuuden asemaa koulussa voidaan vahvistaa?
Miten luemme? tarkastelee nykylukion käytänteitä ja esittelee kirjallisuudentutkimuksen lähestymistapoja, jotka auttavat avaamaan kirjallisuuden maailmaa nuorille. Kirja haastaa analyyttisen lukemisen ja painottaa lukemisen kokemuksellisuutta, kuten intersektionaalisia ja ruumiillis-reflektiivisiä lähestymistapoja. Kokoomateos osoittaa, että kirjallisuuden lukeminen vahvistaa oppilaiden ymmärrystä niin todellisuudesta kuin itsestään.
Teos on suunnattu koulutuksesta päättäville sekä kirjallisuuden opettajille - nykyisille ja tuleville.
* The description may refer to a different version of the product. Details mentioned in the description, such as accessories, may not be part of the product you have selected. For detailed information about the product you have selected, please refer to the feature list below.
Categories | |
---|---|
Co-authors | Toimittanut: Aino Mäkikalli, Elias Heikkonen, Kaisa Ilmonen ja Päivi Koponen |
Title | Miten luemme? |
Location | Central warehouse Ships within 1-4 business days |
Subtitle | Kirjallisuuden kouluopetuksen mahdollisuuksia |
Publisher | Suomalaisen Kirjallisuuden Seura |
Publication year | 2024 |
Published | 2024 |
Edition | 1 |
Binding | Paperback / softback |
Page count | 293 |
Language | Finnish |
Product condition | New |
Series | Tietolipas 288 |
ISBN | 9789518589139 |
Height (mm) | 204 |
Depth (mm) | 136 |
Width (mm) | 18 |
Weight (g) | 318 |
Tax Class | ALV 14 % |