Tom Chatfield : Hupi Oy : miten pelaaminen mullisti viihdeteollisuuden
Me kaikki tiedämme, että videopelejä pelaavat vain teinipojat ja että videopelit tekevät pelaajista epäsosiaalisia ja väkivaltaisia. Väärin.
Tom Chatfiel murtaa myytit ja paljastaa, että videopelien pelaajista 40 prosenttia on naisia ja että kaikkien aikojen suosituimmista konsolipeleistä useimmissa ei ole väkivaltaa. World of Warcraftin 12 miljoonan pelaajan verkkoyhteisö puolestaan mullistaa käsityksemme siitä, mitä sosiaalisuus on ajassamme.
Hupi Oy kertoo, että peleissä on kyse paljon räiskintää suu remmasta asiasta. Peliteollisuudesta on tullut kukoistava bisnes. Miksi Etelä-Korean hallitus panostaa lähivuosina 150 miljoonaa euroa peliteollisuuden kehittämiseen? Miten Yhdysvaltain armeija käyttää pelejä koulutuksessaan? Miten peleillä mallinnetaan globaaleja pandemioita ja miten niillä kampanjoidaan ihmisoikeusloukkauksia vastaan Afrikassa?
* The description may refer to a different version of the product. Details mentioned in the description, such as accessories, may not be part of the product you have selected. For detailed information about the product you have selected, please refer to the feature list below.
Categories | |
---|---|
Author | Tom Chatfield |
Coauthors | Timo Hautala |
Title | Hupi Oy : miten pelaaminen mullisti viihdeteollisuuden |
Original title | Fun Inc. |
Keywords | kokemukset, tietokonepelit, verkkoyhteisöt, peliteollisuus, pelaaminen, pelaajat, suosio, videopelit, digitaaliset pelit, virtuaalimaailma, verkkopelit |