Oppimisvaikeudet : neuropsykologinen näkökulma
Oppimisvaikeudet - neuropsykologinen näkökulma on käsi- ja oppikirja kaikille, jotka haluavat ymmärtää lasten oppimisvaikeuksia. Perusteellisesti uudistetussa teoksessa tarkastellaan niitä oppimisen ja tarkkaavaisuuden häiriöitä, joiden taustalla on hermoston poikkeava toiminnallinen järjestäytyminen eli neurokognitiiviset häiriöt. Tarkastelun lähtökohtina ovat aivotutkimus ja neuropsykologia, jotka kuvaavat aivotoiminnan osuutta oppimisvaikeuksien selittäjänä. Lisäksi teoksessa luodaan katsaus oppimisvaikeuksiin liittyvään tutkimukseen laajemminkin.
Yleisimmistä neurokognitiivista häiriöistä, kuten tarkkaavaisuuden, lukemisen ja laskemisen, kielen ja motorisen koordinaation häiriöistä, on kustakin oma lukunsa. Myös tunne-elämän häiriöiden neuropsykologia on saanut oman lukunsa. Kirjoittajat perehdyttävät lukijan kyseisten oppimisvaikeuksien neuropsykologisiin perusteisiin ja diagnostiikkaan.
Teoksen kirjoittajat ovat alansa suomalaisia asiantuntijoita, joilla on pitkä tieteellinen ja käytännön kokemukseen perustuva tausta oppimisvaikeuksien neuropsykologiasta. Teoksessa yhdistyy laaja kansainvälinen tieto suomalaiseen tutkimukseen ja lasten oppimisvaikeuksien ymmärtämiseen.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
Tuoteryhmä | |
---|---|
Teoksen nimi | Oppimisvaikeudet : neuropsykologinen näkökulma |
Avainsanat | oppiminen, lukihäiriöt, oppimisvaikeudet, neuropsykologia |