Jani Niipola : Viha rakkaus Makia
Varo kopioita, on vain yksi Makia.
Kaksikymmentävuotiaan Makian brändielämäkerta kertoo, miten suomalaisen muotialan vastuuttomista kapinallisista tuli vastuullisuuden sanansaattajia.
Harva suomalainen 2000-luvun yritys herättää tunteita, kuten Makia. Eikä sen matkasta ole kohuja ja kolhuja puuttunutkaan. Jos virheistä oppii, Makialla ollaan suomalaisen streetwearin emeritusprofessoreja.
Alussa ammattilumilautailijat myivät t-paitoja kerrostalon kellari-ikkunasta, suunnittelivat parkatakin, sekoilivat, saivat mainoksiinsa Vesku Loirin ja Kimi Räikkösen, sekoilivat vuosia lisää ja katsoivat konkurssia silmiin, mutta selvisivät. Nyt Suomen myydyin parkatakki on seinällä Designmuseossa ja Makia kansainvälinen menestystarina.
Viha rakkaus Makia on kuin vauhdikas bänditarina, jossa Makian perustajat, rahoittajat ja yhteistyökumppanit Punavuoresta Los Angelesiin kertovat, miten rakennetaan brändi, joka herättää rakkautta tai vihaa.
Jani Niipola (s. 1976) on muotiin ja luovaan talouteen erikoistunut toimittaja ja tietokirjailija, joka on aiemmissa teoksissaan kirjoittanut miesten tyylistä, suomalaisen pelialan menestyksestä ja Duudsoneista.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
Tuoteryhmä | |
---|---|
Tekijä | Jani Niipola |
Muut tekijät | Kannen suunnittelu tai taide: Maria Mitrunen ja Danny Larsen |
Teoksen nimi | Viha rakkaus Makia |
Avainsanat | Suomi, brändit, historia, katumuoti, muoti, muotiala, vaatesuunnittelu, vaateteollisuus, vaatetusala, yritykset |