Marika Toivola & Pekka Peura & Markus Humaloja : Flipped learning
Suomalaista koulujärjestelmää leimaa vahva myytti siitä, miten oppiminen koulussa tapahtuu. Tässä kirjassa murretaan vallitsevaa myyttiä ja esitellään uusi, käänteinen oppiminen.
Käänteisen oppimisen perusta on vahvasti käytännössä. Siinä korostuvat inhimillinen lähestyminen oppimiseen ja oppilaan vapaus oppia. Käänteisessä oppimisessa opettajalla on enemmän aikaa kohdata oppilas yksilönä ja oppilaalla on mahdollisuus käyttää opettajan tietotaitoa väylänä omaan motivoitumiseensa.
Uutuuskirjassa esitellään käänteisen oppimisen perusteita ja teoriataustaa sekä käytännön toteutusta. Kirja haastaa opettajat kehittämään omaa opetustaan oppilaskeskeisen oppimiskulttuurin suuntaan. Kirjan kirjoittajat ovat tunnetuimpia käänteisen oppimisen vaikuttajia ja kehittäjiä Suomessa. Kirja ilmestyy huhtikuussa 2017.
Kirjassa käsiteltäviä teemoja:
1 Oppimisen uusi myytti
2 Käänteinen oppiminen ja oppilaskeskeinen oppimiskulttuuri
3 Motivaatio ja oppimissuuntautunut oppiminen
4 Yhteisöllinen oppiminen
5 Oppilaskeskeinen oppimisympäristö käytännössä
6 Opettajan rooli
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
Tuoteryhmä | |
---|---|
Tekijä | Marika Toivola & Pekka Peura & Markus Humaloja |
Teoksen nimi | Flipped learning |