Tuulikki Markkula : Analytiikkamatka : Datasta tietoon ja tiedolla johtamiseen
Analytiikka on avain datasta tietoon ja tulevaisuuteen. Käynnissä oleva digitalisaatio muuttaa toimialarajoja, arvoketjuja ja liiketoimintaprosesseja mutta tarjoaa myös rajattoman määrän uusia mahdollisuuksia. Se kasvattaa päivä päivältä massiivisempia datapilviä, joissa piilee paljon hyödyntämätöntä pääomaa. Jalostamalla tätä dataa voidaan merkittävästi tehostaa nykytoimintoja ja toisaalta löytää täysin uusia liiketoimintamalleja.
Kirjan ytimessä ovat analytiikka ja tiedolla johtaminen. Tarina kulkee datan lähteiltä tiedon analysoinnin ja jalostuksen prosessien kautta tiedolla johtamisen mahdollisuuksiin. Analytiikan käytännön toimintaympäristöä avataan liike-elämän edelläkävijöiden haastatteluilla, joissa pureudutaan digitalisaation tuomaan murrokseen.
Kuten Mustin ja Mirrin Chief Digital Officer Miika Malinen toteaa: Digitaalisuus on vain väline kulkea mukana asiakkaan arjessa, ei itseisarvo. Jotta voit täyttää asiakkaan tarpeet, sinun täytyy tuntea asiakkaasi ja ymmärtää koko elinkaaren arvo. Tässä paljastuu tiedolla johtamisen voima. Maailmalla ovat menestyneet yritykset, jotka ovat asiakkuusnäkökulman kautta panostaneet dataan ja analytiikkaan.
* Kuvausteksti saattaa koskea teoksen toista versiota. Kuvauksessa mainitut yksityiskohdat, kuten mahdolliset oheistuotteet, eivät välttämättä ole osa valitsemaasi teosta. Valitsemasi teoksen tarkat tiedot löytyvät alla olevasta ominaisuusluettelosta.
Tuoteryhmä | |
---|---|
Tekijä | Tuulikki Markkula |
Muut tekijät | Susanna Suomela & Antti Syväniemi |
Teoksen nimi | Analytiikkamatka : Datasta tietoon ja tiedolla johtamiseen |
Avainsanat | markkinointi, tieto, tiedonhallinta, analyysi, tietämyksenhallinta, digitalisaatio, läpinäkyvyys, data, tietoarkistot |